Torndal Lodsejerforening

Sommerbrev.

Sommerbrev- 2022.

Kære Beboere i Torndal Lodsejerforening.

Grøfter og rør:

Alle grøfter og rør er i en fin stand.Vandet løber frit til havet. Der bliver renset op i grøfter og renset rør til efteråret.

Sti til havet og P-plads for enden af Torndalstrand.

Stien til havet er klar til, at alle som ønsker det kan komme til stranden.Hvad angår P-pladsen for enden af Torndalstrand, så vi gør opmærksom på, at der er sat en kæde på i stedet for den defekte bom. For jer som har nøgle til bommen, kan denne også bruges til,at låse kæden op med.Hvis der er nogle medlemmer af foreningen, som ønsker en nøgle til kæden, kan denne købes for 50,00 kr. hos formanden.

Vedrørende vores veje:

Vi kan være godt tilfredse med vore fælles veje , de er i fin stand. Vi får mange roser for vejenes tilstand, men vi opfordrer stadigvæk til, at vi alle holder øje med, hvordan vejen ser ud, uden for ens matrikel.Der ligger asfalt både på Lonevej og Torndalstrand og hvis vi hjælpes ad, kan det jo være med til, at holde udgifterne til vedligeholdelse nede, til glæde for for alle.Købet af vores lille vejhøvl har vist sig som en god investering, og har været med til, at holde udgifterne nede. -Hvad angår hastighed, opfordrer vi meget kraftigt til , at overholde max 20 km.- da dette er med til, at minimere støvproblemerne. Hvis der er nogen, som konstant kører for stærkt, vil vi gerne høre om dette!- For , at afhjælpe støvproblemerne har vi efter den debat, som var på generalforsamlingen, fået lagt støvdæmpemidlet DUTEX ud på alle veje. Efter de oplysninger, som vi har fået, er midlet ikke skadeligt for naturen, dyr, mennesker eller biler. Om der er en god virkning på støvproblemet, må tiden vise , men vi vil gerne høre fra jer ift. virkning af støvproblemerne.

Affaldscontainer:

Vi har alle fået en ny container , vi vil opfordre til , at man får lavet en ordning , der holder containeren fast for ikke, at containeren ligger og flyder,når der er blæsevejr.

Tisidst vil vi ønske alle vore nye medlemmer rigtig velkommen i foreningen med håb om et godt samarbejde . der skal lyde en tak for alle de positive henvendelser, som vi får ( det luner trods alt). vi vil fra bestyrelsen ønske alle vore medlemmer en rigtig god sommer.

PAS GODT PÅ JER SELV OG JERES KÆRE.

mvh. Bestyrelsen for Torndal Lodsejerforening.