Torndal Lodsejerforening

søndag den 11. juni 2023

Der indkaldes til generalforsamling i Torndal Lodsejerforening, som afholdes på Lagunekroen. Vi starter med et traktement (kaffe-te rundstykker m.m.) kl. 09.30

DAGSORDEN FOR GENERALFORSAMLINGEN:

1:  VALG AF DIRIGENT

2.  BESTYRELSENS BERETNING TIL GODKENDELSE

3.  AFLÆGGELSE AF DRIFTREGNSKAB TIL GODKENDELSE

4.  GODKENDELSE AF BUDGET

5.  INDKOMNE FORSLAG -

SKAL VÆRE BESTYRELSEN I HÆNDE SENEST DEN 26. MAJ

5.1 FORSLAG FRA BESTYRELSEN : FASTSÆTTELSE AF KONTIGENT         FOR ÅR 2024

6.  VALG AF MEDLEMMER TIL BESTYRELSEN:

ERLAND CHRISTENSEN (MODTAGER GENVALG)

PER AHLGREN (MODTAGER GENVALG)

7.  VALG AF SUPPLEANTER TIL BESTYRELSEN

VAGN ÅGE SINDBERG (MODTAGER GENVALG)

VALG AF NY SUPPLEANT

8.  VALG AF REVISOR:

OLE STRØM (MODTAGER GENVALG)

9.  VALG AF REVISOR SUPPLEANTER

KARL E. PEDERSEN (MODTAGER GENVALG)

STEEN ANDERSEN (MODTAGER GENVALG)

10. EVT.

OBS: TILMELDING TIL GENERALFORSAMLINGEN SKAL SKE SENEST DEN 3. JUNI AF HENSYN TIL TRAKTEMENTET

TILMELDING KUN TIL VAGN GRAVERSEN PÅ MAIL bvgraversen@mail.dk ELLER TLF: 20812270 FRA 1. JUNI TIL DEN 3. JUNI MELLEM KL. 18.00 OG 19.00

Det har desværre ikke været muligt at lægge referater ind på hjemmesiden før nu grundet tekniske problemer. Referater har dog været tilgængelige i foreningens infokasser.

Bestyrelsen beklager dette og har arbejdet på højtryk for at finde fejlen.

Generalforsamling i Torndal Lodsejerforening søndag den 11. juni 2023

Referat:

Dagsorden

Formanden starter ud med at byde velkommen og fortsætter med bestyrelsens beretning, derfor er punkt 1 Valg af dirigent og punkt 2 Bestyrelsens beretning  byttet om i dagsordenen

Bestyrelsens beretning:

Vagn byder velkommen til 55 fremmødte, hvoraf der er 37 stemmeberettigede og 1 fuldmagt.

Vagn fortæller om bestyrelsens arbejde i det forgangne år, at der b.la er forsøgt med støvdæmpende middel ift. støv fra vores veje og at dette ikke havde særlig stor effekt. Vagn roser medlemmerne for at holde vores område pænt og ryddeligt, hvilket bestyrelsen ser når vi har arbejdsweekender og bevæger os rundt i vores område.

Der er kommet nye mennesker til i Lagunekroen, som har ændret navn til May´s Thai Køkken, Vagn opfordrer de fremmødte til at støtte op om restauranten, så vi fortsat vil have mulighed for at have et spisested i vores område.

Vagn oplyser, at der er sket en vurderingsfejl ift indkøb til denne generalforsamling, idet der ikke er pålæg nok til alle, han oplyser at der er mere pålæg på vej og at alle nok skal få både rundstykker og pålæg.

Ved sidste års generalforsamling blev der oplyst at der var en 2. suppleant til bestyrelsen, dette var en fejl og denne rettes op i år ved valg af 2 suppleanter – bestyrelsen beklager fejlinformationen.

Vagn beklager, at han har været for hurtig til at komme med beretningen idet der skulle vælges en dirigent som punkt 1. dette godtages af de fremmødte.

Beretningen godkendes af de fremmødte.

Valg af dirigent:

Bestyrelsen foreslår Ole Strøm, Ole Strøm er valgt.

Ole takker for valget. Ole oplyser, at han har modtaget indkaldelse til generalforsamlingen rettidigt.

Regnskab til godkendelse:

Per gennemgår regnskabet. Der er et enkelt spørgsmål til regnskabet ift. punktet Egenbetaling beløb 3098,-kr. dette skyldtes at bestyrelsen har haft en egenbetaling på i alt 3098,- kr i forbindelse med et arrangement i bestyrelsen.

Regnskabet godkendt.

Budget til godkendelse:

Budget godkendt

Såfremt der er medlemmer, som ikke deltog i generalforsamlingen, som ønsker regnskab og budget udleveret, kan der rettes henvendelse til formand Vagn Graversen, hvor det kan udleveres.

Indkomne forslag:

Bestyrelsen foreslår kontingentstigning på 100,- kr fra 2024.

Der har ikke været stigning på kontingentet siden 2018 og alting bliver dyrere ift. vedligeholdelse af b.la grøfter og veje.

Forslaget godkendt

Bestyrelsen har ikke modtaget andre forslag.

Valg af bestyrelsesmedlemmer:

Erland Christensen er på valg – Erland er genvalgt

Per Ahlgren er på valg – Per er genvalgt

Valg af suppleanter til bestyrelsen

Valgt er

1. suppleant Hanne Christensen                                                                                          2.  suppleant Kurt Christensen

Valg af Revisor:

Ole Strøm genvalgt

Valg af revisor suppleanter:

Karl Erik Pedersen genvalgt

Steen Andersen genvalgt

Eventuelt:

Et medlem fortæller, at han har talt biler på Torndalsvej ad flere omgange og han oplyser antal biler.

Der bliver spurgt ind til, hvad han vil fortælle generalforsamlingen ift antal dage og biler.

Der oplyses af anden deltager at hastigheden på 20 km/t ikke bliver overholdt, at det er dokumentation for tæt trafik og støv på Torndalsvej.

Ligeledes oplyses der, at der er huller i vejene og om det er tørke eller regn som er skyld i dette og om huller kommer igen er ikke let at vide. Der gøres af bestyrelsen opmærksom på, at hver lodsejer selv er ansvarlig for at vedligeholde vejen omkring egen matrikel – iflg. Lovgivningen om vedligeholdelse af privatveje.

Der oplyses ligeledes, at der på Google er set, at man kan køre saltvand ud på vejene og mindste støvgenerne. Der spørges ind til hvem der skal hente saltvand, hvorhenne og hvem der skal køre saltvandet ud. Samtidig stilles der spørgsmål ved hvor holdbar saltvand er, da vand fordamper ved varme og saltvand skyldes væk ved regnvand. Hvor mange penge skal foreningen bruge på at køre saltvand på vejene – dette er der ingen svar til.

Der opfordres til at de interesserede i at køre saltvand ud på vores veje, selv kører det ud, da det ikke er en opgave som bestyrelsen påtager sig.

Vi skal huske at vi selv har valgt at købe sommerhuse i et sommerhusområde med grusveje og ikke i et villakvarter med asfaltveje.

På Torndalstrand er der et sommerhus, som er væltet og dermed er der en del rod på grunden, der ønskes oplyst af bestyrelsen om at der kan kræves at vedkommende ejer rydder op. Vedkommende oplyses om, at vi ikke kan kræve at der ryddes op på grunden, så længe det ligger på ejerens egen grund. Bestyrelsen vil se på det og skrive en opfordring til ejeren om at rydde op på grunden.

Der er problemer med hundeefterladenskaber og der opfordres til at man selv kontakter hundeejerne, når man ser at efterladenskaberne ikke samles op. Der gøres opmærksom på, at der udelukkende sker drøftelser og at der ikke kan bestemmes noget under punktet Eventuelt.

Bestyrelsen er valgt af generalforsamlingen til at vælge/beslutte på medlemmernes vegne i henhold til vedtægterne.

Til sidst får bestyrelsen ros for deres store arbejde – bestyrelsen takker for dette.

Referent Bente Søvind

Der indkaldes til generalforsamling i Torndal Lodsejerforening 2022

Generalforsamlingen afholdes på Lagunekroen , Hou , Hals   søndag

d. 12. juni 2022 . Vi starter med et traktement ( kaffe- rundstykker m.m) Kl.9.30  derefter afholdes generalforsamlingen.

Dagsorden for generalforsamling.

Valg af dirigent

Bestyrelsens beretning v/formanden.

Aflæggelse af driftsregnskab til godkendelse .

Godkendelse af budget

Indkomne forslag.

( Skal være bestyrelsen i hænde senest 28 maj 2022-)                                            Forslag fra bestyrelsen:  Ændring i vedtægter for torndal Lodsejerforening ang. Indkaldelse til generalforsamling - i dag er teksten: indkaldelse skal ske ved     skriftlig meddelse til hvert medlem med mindst en mdr. Nyt forslag:  Indkaldelse       til generalforsamling sker ved udsendelse af mail samt opslag på hjemmesiden og    info kasser med mindst en mdr, varsel.

Valg af medlemmer til bestyrelsen.

Vagn Graversen (modtager genvalg)

Leif Olsen (modtager  genvalg )

Bente Søvind ( Modtager genvalg )                                                                  Valg af kasserer:Dette da Katri søgård ikke har sommerhus mere!                    (det er meget vigtigt man har prøvet det før! )

Valg af suppleant til bestyrelsen