Torndal Lodsejerforening

Formandens beretning:

5 møder i Bestyrelsen.

Kloakkering Færdig

Vejene har fået knust asfalt.

Stor tak til medlemmer der har fyldt huller i vejene op.

Hjertestarter opsat ved Lonevej ved pumpestationen.

Tak til Brian og Conny for at være hjerteløbere ved brug af hjertestarter.

Kommunen vil ikke holde Kongevejen fremover!

Oprensning af grøfter er gjort.

Arbejdsdag: Generelt ser alt godt ud.

Vi har brugt penge til advokat i forbindelse med udstykning af grunde fra Campingplads. Vi mener vi står bedre med hjælp fra advokat!

Vi har prostesteret mod den høje bygning ved svømmebasin, men han har fået tilladelse.

Tak til Katri for hjælp med hj.siden.

Formandesn beretning er godkendt.

Regnskab ved Bent- godkendt.

Budget 2018. godkendt.

Indkomne forslag:

Forslag fra bestyrelsen: kontingent hæves fra 300 kr. - til 400 kr.- årligt -Forslag godkendt.

Genvalg: Alle der var på valg blev genvalgt-

Katri fortalte om Hjertestarter. - tak for god ro og orden.

referat 2022.

53 fremmødte- 36 stemmeberettigede- 2 fuldmagter.

Ad 1.: Bente Søvind vælges og kan konstatere , at indkaldelsen er sket rettidig.

Ad 2.: Jeg vil gerne starte med , at ønske alle hjertelig velkommen til vores generalf. i Torndal Lodsejerforening. Det er dejligt,at se så mange, som viser interesse for vores forening.

Det har været et stille år.Vi har holdt nogle bestyrelsesmøder,hvor der bl.a. er taget stilling til: Hvad får vi for vores medlemskab i Sammenslutningen,privatlov,ændringer i  vedtægterne,veje, grøfter, p-plads på torndalstrand.

Hvad angår medlemsskabet af sammenslutningen, er vi blevet enige i bestyrelsen om, at vi ikke får noget ud af dette medlemskab.De gange , hvor vi har haft brug for hjælp, synes vi ikke, at vi har fået hjælp- og på¨den baggrund har vi udmeldt os. Vi har søgt om aktindsigt fra Aalborg Kommune , så vi ad den vej får information om, hvad der sker i vores område.

Der er på vores hj.side blevet lagt privatlov ind. det er ,hvad lovgivningen siger vi skal. Til info, så har vi en medlemdliste ,som vi bruger når der skal sendes mail ud, nyhedsbreve etc. Denne liste er IKKE for andre, og der bliver ikke videregivet oplysninger derfra. Ønsker man ikke, at stå på listen, da skal man rette henvendelse til bestyrelsen.

På P-pladsen på Torndalstrand har vi lavet plads til flere biler, og samtidig har vi fjernet bommen ved indkørslen. der er istedet påsat en kæde, så det kun er dem, der har nøgle til låsen, der kan benytte p-pladsen. Ønsker man en nøgle hertil. så kan den købes ved henvendelse til bestyrelsen.Nøgler til bommen passer til Kæden.

Grøfterne er blevet renset og klippet og rør er blevet spulet. Lodsejerne har været gode til, at holde opsyn, så vi har kunnet gøre det efter behov. Det er en stor hjælp, tak for det. Vejene har efter bestyrelsens mening fungeret rimelig godt.Der er stor forskel på trafikken på de forskellige veje, Hvor nogle kræver mere vedligehold end andre .Det vil forsat være en stor hjælp, hvis hver enkelt lodsejer er opmærksom på huller og fylder materiale deri. Der ligger materiale ved Lonevej og på Torndalstrand. Da vi købte vejhøvlen, var det med et håb om, at kunne reducere udgifterne til vedligehold, og det ser ud til, at det er lykkes rigtigt godt. Det er blevet dyrere, og vi skal hele tiden overveje , hvad vi bruger vores penge på. der er blevet repareret mest på Torndalsvej fra indkørslen til nr. 20, samt på Lonevej ned til Rittavej samt på øverste del af Torndalstrand. Støv vil forkomme, når der er tørt vejr i længere tid samt når man kører mere end de tilladte 20 km/timen. Så tag endelig fat i de, som kører for stærkt, Bestyrelsen har rettet henvendelse til nogle stykker og med succes.

Vi har i bestyrelsen haft , traditionen tro, arbejdsdag, hvor vi går gennem vores koloni.Vi kan igen i år konstatere, at der ikke er noget, at komme efter. Vi har klippet i nogle træer, så ham der klipper græs på vroe fællesarealer kan komme til. Så en stor tak til alle for, at være med til  at holde vores fælles arealer pæne.

Hjertestarteren fungerer også som den skal, og har været ude , at løbe, dog uden at blive benyttet.Der skal lyde en stor tak til vore hjerteløber Birthe, som har været løber i flere år samt til Mette som er ny Hjerteløber.

Som det fremgår af indkaldelsen,så skal vi,  have fundet en ny kasserer, da Katri ikke længere har sommerhus i kolonien. Der skal fra bestyrelsen lyde en stor tak til Katri , for de gange, hvor du har været i bestyrelsen.Vi kommer til, at savne din dygtighed samt dit gode humør.Vi ønsker dig alt godt i fremtiden og håber,at vi bliver ved med, at se dig i området.

Til slut vil vi lige gøre opmærksom på,at de nye affaldsspande som er kommet, ikke står særligt godt. de vælter bare der blæser en lille smule. Det kan give problemer med mus og rotter, så vi vil opfordre til, at få det lavet sådan, at spanden ikke vælter.

Tak for ordet.

AD 3.Katri fremlægger regnskabet for 2021-Godkendt.

AD 4:Katri fremlægger budget for 2022-Godkendt.

AD 5. Der er stillet et forslag om, at pålægge Dutex(Lim) på vejene for, at minske genene fra støv. Det vil koste 12.000 kr/gang ex moms.Bestyrelsen har kigget på det, og det betyder 85 kr./lodsejer/gang, og vil måske skulle gøres 2-3 gange om året. Der spørges i debatten om man kunne gøre det som et forsøg`. Der nævnes, at det er vigtigt, at der dokumenteres, og at det er det samme der måles på.Forslaget kommer til afstemning: 37 stemmer afgivet. 1 blank, 13 ja og 23 nej. Katri og Jarl er stemmetællere.

Det andet forslag om, at ændre vedtægterne godkendes- dog henstilles til, at man overvejer om man behøver , at sætte hele indkaldelsen i kasserne(med dato/tidspunkt), da man fortæller , at alle huse er tomme.

AD 6: Vagn Graversen genvælges uden modkandidat-Leif Olsen genvælges uden modkandidat. - Bente Søvind genvælges uden modkandidat.

AD 7. Per Lund Larsen vælges som kasserer uden modkandidat.

AD 8: Vagn Aage Sindberg vælges som suppleant uden modkandidat.

AD 9: Preben Andersen vælges som 1. revisorsuppl..Karl e. Pedersen som 2. Revisorsuppl.

AD 10:Der spørges til, hvordan man gør når der kommer nye ejere i husene, og bestyrelsen oplyser, at der lægges velkomstbrev i postkassen og den der sidder med maillisten skriver tilbage og takker for oplysningerne og byder ligeledes velkommen. Der er tilsyneladende et par stykker , der ikke har modtaget dett, og det er naturligvis beklageligt.

Under evt. kommer det frem, at der er lidt uklarhed omkring afstemningen af det første indkomne forslag om lim på vejene. bestyrelsen forelægger, at den er interesseret i, at prøve det som et forsøg på alle veje -for , at se forskellen. Men det kan være svært , at måle objektivt. Der nedsættes en arbejdsgruppe, som vil kigge på, at udforme et evlueringsredskab til lodsejerne. arbejdsgruppen er: Simone, Torndalsvej 25. Thomas Torndalsvej 45 og Vagn Aage, Torndalsvej 15.