Referater 2021 -

Fremmødte: Vagn,Erland,Katri og Bente.

Afbud:Leif.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat-referat godkendt.

2.Regnskab-Foreningen har en sund økonomi.

3.Forslag om nyt regnskabssystem(Katri)-godkendt, at der indkøbes et nyt økonomisystem.Katri oplyser, at det er nemmere, at arbejde med.Pris ca. 140.00 kr. pr. mdr.Katri køber systemet og det tages i brug ved nyt regnskabssystemår 2022. Ikke medlemmer mangler fortsat , at indbetale vejkontingent, der er tidliger sendt opkrævning ud, der rykkes for betaling .

4. Referat fra møde i Sammenslutningen-referat kan læses på Sammenslutningen af fritidsgrundejere i Hals -Hou hjemmeside : www.sammenslutningenhalshou.dk

5.Sammenslutningens værdi for Torndal Lodsejerforening !- Bestyrelsen vurderer,at foreningen ikke får noget ud af, at være medlem.Bestyrelsen tager selv kontakt til Aalborg komune, såfremt der er behov for dette ift. klager m.m. Vi vurderer, at det er en unødvendig årlig udgift fra vor forening til sammenslutningen. Bestyrelsen vurderer derfor , at vi melder os ud af sammenslutningen ved årets udgang. Bente undersøger foreningens gamle vedtægter ift. om der er et krav ift. om medlemskab af sammenslutningen og giver Vagn besked.

6. Grøfter er klippet og der er ryddet op i og omkring grøfterne.Vandet i grøfterne har har løbet godt frem til nederste overkørsel på Torndalstrand , hvor vandet mere eller mindre stoppede , røret er pt. renset og vandet løber igen. Vagn og Leif har dækket huller på vejene.

Der er sat kæde over indkørsel til vores fællesareal for enden af Torndalstrand. Der skal bruges samme nøgle, som der blev brugt ved bommen.

Ved stien Torndalsvej/Lonevej hænger nogle grene ud over stien , der er tidligere sendt breve til lodsejerne og der er lavet aftale om,at dette bliver ordnet.

Vi må endnu engang opfordre alle sommerhusejerne i området til selv , at dække hullerne løbende med de materialer, som er placeret rundt i vores område. Det må være i alles interesse , at vores veje er veldholdte.

7. Julehilsen fra Bestyrelsen sendes ud til medlemmer, som har opgivet en mailadresse og sættes i foreningens informationskasser.

Næste bestyrelsesmøde den 05/02-2022 kl. 10.00 hos Leif.

Referat bestyrelsesmøde- 20/11-2021

Fremmødte: Vagn,Erland,Katri og Bente.

Afbud:Leif.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat-referat godkendt.

2.Regnskab-Foreningen har en sund økonomi.

Næste bestyrelsesmøde den 05/02-2022 kl. 10.00 hos Leif.

Bestyrelsesmøde i Torndal Lodsejerforening lørdag den 11/09-2021.

Deltagere. Vagn, Leif,Katri,Bente

Afbud:Erland.

Ændring i bestyrelsen siden generalforsamlingen. - Aksel Larsen har valgt , at trække sig , derfor er suppleant Bente trådt ind i bestyrelsen.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra generalforsamlin:: Godkendt.

2. Fordeling af poster i ny bestyrelse:

Formand: Vagn Graversen.

Næstformand: Leif Olsen.

Vejformand: Eerland Christensen.

Kasserer: Katri Søgaard.

Sekretær: Bente Søvind.

3. Regnskab: Godkendt.

4. Rensning af grøfter: Alle rør spules- grøfter påTorndalstrand renses - oktober måned.

5. Veje og status på Kongevejen.

Vejene i foreningen har aldrig været bedre end nu! - foreningen har indkøbt en vejhøvl,        som  bruges efter behov. Der er kommet væsentlig mere trafik på Ritavej grundet en anden forening har opsat en bom som vejspærring. Der tages kontakt til Sammenslutningen af fritidshuse i Hals-Hou med henblik på, at samsl.- kontakter Aalborg Kommune for , at få oplyst , hvor mange afspærringer, der er i området!!, og hvor mange afspærringer , der ikke er registreret.

6. Medlemmers forslag til rydning af areal ved Torndalstrand.

Bestyrelsen er blevet kontaktet af grundejere på Torndalstrand vedr. evt.- rydning af buskads  m.m..- mellem sommerhuse og vandet!- Grundejerne aftaler selv med kommunen ift. rydning, foreningen er ikke involveret i aftalen fysisk eller økonomisk , men har sagt god for rydningen idet noget af buskadset er på foreningens Fællesareal.

7. Eventuelt:

Næste bestyrelsesmøde er aftalt til den 20/11 - 2021.

Referat bestyrelsesmøde- 11/09-2021

Bestyrelsesmøde den 19. juni 2021

Referat godkendt fra 27.3.21

Drøftelse om knust asfalt- hvor skal det købes.  Enige om at undersøge ved AVAS. Leif ringer.

John skal renovere vejene. Vagn klarer det.

Veje og stier, småproblemer. Løsning spuling af rør til Lonevej.

Generalforsamling er foreslået på Hovsa d. 8.8.21

Nyhedsbrev sendes pr. mail samt indkaldelse til generalforsamling.

Indformationshæfte er delt ud. Prisen er 1600,-

Bestyrelsesmøde hos Vagn d.27.3.2021

Fremmødte:: Leif  Vagn  Bent  Erland  og Ruth. Axel var fraværende

Referat godkendt.

Regnskab godkendt.

Veje ser ok ud men bliver lavet af John Madsen senere så de er til sommer
trafikken.

Når John kommer på Torndalstrand må han ger kikke på stien ned til stranden.

Vores grøfter er meget fine efter sidste oprensning.

Tilbud om køb af grund nede bag campingpladsen kan ikke ske da den ikke må
sælges.

Der er blevet smidt jord over på vores plads fra campingpladsen. Det skal
Poul fjerne. Han skal også vide at det er galt med stien igen oppe ved
markedspladsen.

Arbejdsdag d- 17.4. Vi mødes ved Erland kl. 10.

Vedr. generalforsamling vender vi tilbage i forhold til Corona