Kloakering

Grundejerforeningen Torndal

Att. Bent Rasmussen.

Ulsted, 1. august 2015

Tilbud – Vedrørende Kloakering.

Tak for jeres henvendelse vedr. kloakering i jeres område, vi er naturligvis glade for at være i betragtning til denne opgave.

Efter aftale med Bent er jeg informeret om at i er 169 grundejere i jeres forening. Det er således ikke et krav om at alle 169 grundejere tilslutter sig dette tilbud, men blot en information til vores side.

Der er således angivet en lbm. pris der inkludere 1m Ø110 mm PVC rør lagt i jord samt lukning og retablering med græssåning af det berørte areal igen.

Alle overgange, bøjninger og formstykker er inkluderet i prisen.

Således er der angivet en pris på en rense & inspektionsbrønd Ø 315 mm pvc, indbygget i jord med opføringsrør, tætningsring, betonkegle og dæksel afsluttet O.K terræn.

Septiktank/bundfældningstank skal dokumenteres at denne er taget ud af drift, det er nødvendigvis ikke et krav at den gamle tank fjernes, man kan vælge at lede eksempelvis sit regnvand til denne. Der er lavet en enhedspris på at tømme og sand/jordfylde denne.

Priser:

1 lbm. Ø110 PVC indbygget i jord. Kr. 305,- inkl. moms.

1 stk. Rensebrønd Ø315 mm. Kr. 1795,- inkl. moms.

1 Tømning  Kr. 1050,- inkl. moms.

1 Tømning og fyldning Kr. 1650,- inkl. moms.

Mht. umærkede ledninger og kabler skal disse være påvist inden arbejdets begyndelse, herunder: Fibernet der er ”skudt” ind, ledninger/kabler til eksempelvis havelamper, redskabsskur, pumpebrønde osv. Derved undgår vi en tvist om hvem der skal betale, hvis ledningen graves over.

For at grundejeren kan få den helt konkrete pris, anbefaler jeg at lave et individuelt tilbud til hver enkelt grundejer med de listede priser.

I forbindelse med kloakering arbejder UE efter et kvalitet styrings system.

Grundejeren modtager efter arbejdets afslutning en tegning over kloakforholdene på ejendommen, ”drift & vedligeholdelsesvejledning” der instruerer grundejeren i brug af det nye kloaksystem samt en kopi af ”færdigmelding af kloakarbejdet”

Det vil glæde os at modtage denne ordre, vi er måske ikke de billigste? Men det er vigtigt for os at lave et pænt og veludført stykke arbejde, der består mange år frem i tiden.

Såfremt der er spørgsmål hertil, kan jeg kontaktes.

Kim Christensen